Fredags mys..

Inte det lättaste att försöka skriva med datorn i knät.. För en kär Kajsa vill att jag ska använda mina fingrar till att kela med henne, gör jag inte det så trycker hon hela sitt huvud på fingrarna så man stvar väldigt fel o försöker man låtsas som man inte bryr sig ändå så biter hon en lite försiktigt o går upp på tangentbordet.. Så det tar lite tid att skriva just nu.. Blir mycket dfjk klaire klew och sedan en massa suddande och omskrivnig, lite sudd till och så håller de på just nu..

Veckan som kommer är min sista uppdragsvecka på IoS.. Nästa vecka börjar vi flytta med :o).. Så nästa helg sitter vi i huset i stället.. Har bestämmt att vi ska vänta med att flytta sängen till huset till helgen.. Så Hunny för börja med alla lådor o de andra möblerna :o).. Blir ju en del att bära.. Lådorna kan han ju ta själv, men det går ju inte bära alla möblerna själv.. En del av våra möbler går det ju.. Men inte allt..

Vi fick ritningar och offert från NYBE i veckan på köket.. Den leverantören som vi gillade bäst hos dem kunde inte leverera stommar och sånt som vi önskar ha.. Vi känner att vi vill verkligen ha ett kök som känns så som VI vill ha det.. Så därför har vi ritat om köket på IKEA för att se hur stor prisskillanden är och om de kan leverera enligt våra önskamål.. Och gissa, IKEA kan leverera xakt så som vi vill ha det, plus att som det ser ut nu så är IKEA ca 11 000sek billigare..

11 000sek är faktiskt en del slantar som man kan införskaffa sig en hel del annat för.. Så vi ska se vad NYBE säger om ritningen och IKEA ska hjälpa att rita/räkna med lite special saker så som lådronterna i stället för dörrar o diskmaskinsskåpet..

Igår var vi på Speak Easy i Älmhult o kollade på Magnus Betnér, han var grymt bra.. Vi var ett litet gäng på 6 pers som hade bokat buffén så vi fick kanon bra placering näst längst fram, drinkarna var goda och blev många.. Märkte jag idag :oS.. När jag steg upp imorsen så stod osten, smör, pålägg och grönsaker framme.. Jag o Hunny var tydligen fylle hungriga ;oP.. Nöjd över att vi lyckades stänga av spisen efter oss i alla fall, slängde ihop lite "Julanta" äggröra.. Innehåller ägg med smält ost i, MUMMA!..

Så det var verkligen tur att jag bara jobbade fram till lunch idag ;o).. Var riktigt tungt, blev en flåttig pizza med hem efter jobbet som jag bokstavligen tryckte/frossade i mig, sen kröp vi ner i sängen o sov typ tre timmar..
Så nu är man nästan människa :o)..

Imorn är det Wärksta´n som gäller.. Se hur den kvällen slutar..

Nehepp, nu ska vi mysa lite i soffan jag, Hunny o katterna ;o)..
Trevlig fredag på er alles sammens där ute!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0